מה בדיוק קורה לי בגוף בגיל ההתבגרות?

משהו גדול ומשמעותי קורה לך; הדבר הגדול הזה הוא המעבר בין שני שלבים בחייך – מילדות לבגרות. אתה הופך להיות נער בוגר.

לגוף שלך יש משימה חשובה מאוד בכל התהליך הזה. הגוף הוא בית מרהיב ופלאי לנשמה שלך. למעשה, ככל שאנחנו לומדים עליו יותר, כך גם נעשה ברור כמה מעט אנו יודעים על הדרכים הפלאיות שבהן הוא עובד.

הגוף כולל חלקים רבים, ולכל חלק יש תפקיד מיוחד שה' העניק לו: הידיים משמשות אותנו לגעת, להחזיק, לאכול, לכתוב ועוד ועוד; על ידי הרגליים אנחנו עומדים, הולכים, רצים וקופצים; העיניים מיועדות לראייה; האוזניים לשמיעה; והפה לאכילה ולדיבור.

אחד התפקידים החשובים  והמשמעותיים של הגוף קשור ביכולת שלך להיות בעתיד הורה, אבא לילדים. כדי שזה יוכל לקרות, בזמן המתאים, מתחיל להתפתח אצלך בגוף כוח חדש. נכנה אותו כוח ההולדה.

התפקיד של כוח ההולדה קשור למצווה הראשונה שהצטוו אדם וחוה לאחר שנבראו – לפרות ולרבות: "וְאַתֶּם פְּרוּ וּרְבוּ…" (בראשית ט, ז), כלומר – להוליד ילדים. על הקשר בין האיש לאישה  התורה כותבת "וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ וְהָיוּ לְבָשָׂר אֶחָד" (בראשית ב, כד). כשאיש ואישה מתחתנים ויש ביניהם חיבור גופני, כוח ההולדה מאפשר להם להוליד ילדים.

זוהי מצווה גדולה וחשובה כל כך, כי כאשר אנחנו מקיימים אותה אנו שותפים עם ה' בהוספת חיים וברכה לעולם; כמו שה' ברא את העולם בטובו וממשיך לקיים אותו, כך גם אנחנו – בני האדם, שותפים עם ה' בהוספת חיים חדשים לעולם, באהבה ובשמחה.

מאמר קודםתסמונת האח הגדול
מאמר הבאלמה היצר מתעורר עכשיו?
מערכת
יחזקאל שטלצר - מנהל ארגון 'שמור עיניך'. מומחה בעבודה עם נוער בסיכון. מחבר ספרים בתחום החינוך וההתבגרות (ממנהלי האתר) / הרב ליאור לביא: חבר ארגון 'מרכז הלכה והוראה', מלמד, מרצה וכותב בנושאי הלכה, אמונה, התבגרות וחינוך ופרסם ספרים ומאמרים בנושאים אלה (ממנהלי האתר)