למה היצר מתעורר דווקא עכשיו ואיך זה משפיע לי על הגוף?

עד עכשיו כוח ההולדה (היצר) היה קצת 'רדום', וכעת הוא מתחיל להתעורר.

זה קורה בעקבות הוראה שנותן המוח לייצר 'הורמונים' (חומרים שהמוח מפריש שאחראים להתפתחות החלקים השונים בגוף) שיסייעו לך בעתיד בביצוע המשימה.

יש הורמונים שאחראים על התפתחות השרירים, יש שאחראים על צמיחת השיער, יש  שאחראים על הגובה ועוד. ויש שאחראים על הכנת הגוף לכך שתוכל להביא לעולם חיים חדשים.

בעקבות ההוראות האלה הגוף מתחיל לייצר חלקים קטנטנים שנקראים זרעונים, ועל ידי הזרעונים האלה תוכל גם אתה, לאחר שתתחתן  בעזרת ה', להוליד ילדים.

כוח ההולדה הוא חזק ועוצמתי. עוצמת הכוח הזה נובעת מהחשיבות הרבה שיש לו: התפקיד שלו הוא להוסיף חיים בעולם ולגרום לכך שהחיים בעולם יימשכו גם אחרינו.

לכל אחד מאתנו יש כוחות רבים. חלק מהכוחות מניעים אותנו לשמור על החיים שלנו בהווה, כמו הכוח שמושך אותנו לאכול או לישון. בכוח ההולדה לעומת זאת, יש עוצמה מיוחדת שאין בכל שאר הכוחות שלנו; הכוח הזה חזק כל כך כי הוא קשור לחיים בעתיד ולא רק לעכשיו. בכוח הזה תלוי המשך הקיום של האנושות.

זה לא מקרי שהתהליך הזה מתרחש במקביל לכניסתך לגיל מצוות. גיל בר מצווה הוא הגיל שבו אתה נעשה בוגר ואחראי למעשיך, ומתאים מאוד שהוא גם הגיל שבו ה' מתחיל לבנות אצלך את היכולת הגופנית להעניק חיים לעולם.

בזמן שמתפתחת אצלך היכולת העתידית להעניק חיים, אתה יכול להקדיש מזמנך ומכוחך למצוות ולמעשים טובים, לקבל אחריות ולהפגין רצינות בכל תחום שאתה בוחר לפעול בו – גם כך מוסיפים חיים לעולם; חיים של תוכן, משמעות וערכים. חיים של קשר לה'.

במילים אחרות, הכוח הזה, שמבשיל אצלך עכשיו, אינו קשור רק ליכולת להוליד, אלא גם ליכולת להיות יוצר ולהשפיע בעולם. עד עכשיו היית בעיקר מושפע ומקבל. הכוח החדש שלך הוא ביטוי ליכולת שלך גם להיות משפיע. אפשר להשפיע על ידי מעשים טובים, אפשר  להשפיע על ידי דיבורים מחזקים ומעודדים, ואפשר להשפיע על ידי רעיונות מקוריים שמביאים תועלת לעולם. אתה כבר גדול, ולכן גם מסוגל לעשות דברים גדולים; יש לך כוח.

מאמר קודםמה משתנה אצלי בגוף?
מאמר הבאמהו תפקיד איבר המין?
מערכת
יחזקאל שטלצר - מנהל ארגון 'שמור עיניך'. מומחה בעבודה עם נוער בסיכון. מחבר ספרים בתחום החינוך וההתבגרות (ממנהלי האתר) / הרב ליאור לביא: חבר ארגון 'מרכז הלכה והוראה', מלמד, מרצה וכותב בנושאי הלכה, אמונה, התבגרות וחינוך ופרסם ספרים ומאמרים בנושאים אלה (ממנהלי האתר)