אל תתמודד לבד

6417
0

כשאתה שומר את ההתמודדות בבטן, מה שקורה בדרך כלל הוא שהבעיה רק מחמירה, תחושות האשמה והבושה מתעצמות ואתה מרגיש בודד ומיואש. בחר לעצמך שותף לדרך ותראה איך הדרך נעשית קלה ונעימה יותר.

לא טוב לשמור דברים בבטן. הכלל הזה נכון בכל תחום, אבל בתחום ההתמודדות הוא קריטי ממש. כשאתה שומר את ההתמודדות בבטן, מה שקורה בדרך כלל הוא שהבעיה רק מחמירה, תחושות האשמה והבושה מתעצמות ואתה מרגיש בודד ומיואש.

זה לא חייב להיות ככה.

נסה לחשוב רגע על חבר קרוב (או רב, הורה, מדריך וכדו') שאתה יכול לשתף מדי פעם בהתמודדות. מישהו שיוכל להקשיב, להבין, ולפעמים גם לייעץ. העובדה שמישהו נוסף יודע על ההתמודדות מקלה עלינו ומאפשרת לנו להרגיש שאנחנו לא לבד בדרך.

השיתוף חשוב מעוד סיבה: ההסתרה מעודדת את ההתנהגות השלילית, ואילו היושר והכנות לעמוד מול חבר ולהתוודות בפניו מגבילים אותה. בחושך ובהסתר, כשלא רואים אותנו, אנחנו מסוגלים לעשות דברים שלא היינו מעזים לעשות באור מול כולם. השיתוף מוציא אותנו אל האור ומחייב אותנו לעמוד בכנות מול האמת.

זה לא רק כלי או טיפ, זאת ממש בקשה אישית: אל תתמודד לבד! בחר לעצמך שותף לדרך ותראה איך הדרך נעשית קלה ונעימה יותר.

כשאתה שומר את ההתמודדות בבטן, מה שקורה בדרך כלל הוא שהבעיה רק מחמירה, תחושות האשמה והבושה מתעצמות ואתה מרגיש בודד ומיואש.  בחר לעצמך שותף לדרך ותראה איך הדרך נעשית קלה ונעימה יותר.

מאמר קודםתג מחיר
מאמר הבאעושים ספורט
הרב ליאור לביא
חבר ארגון 'מרכז הלכה והוראה', מלמד, מרצה וכותב בנושאי הלכה, אמונה, התבגרות וחינוך ופרסם ספרים ומאמרים בנושאים אלה. (ממנהלי האתר)