מה זה בדיוק 'שמירת הברית', ואיך שומרים על הברית?

שמירת הברית היא שמירת כוח ההולדה לזמן שנוכל להשתמש בו, כשנתחתן ונזכה להביא ילדים לעולם. כוח ההולדה שנמצא בכל זרעון שבגופנו יכול לגרום להיווצרות תינוק, ולכן הזרע יקר וחשוב כל כך. כדי להימנע מפגיעה בכוח הזה, כלומר משימוש בו לפני הזמן, יש להיזהר מלגעת באיבר הברית סתם כך, כי זה עלול לגרום לנוזל הזרע לצאת. אם נוזל הזרע יוצא הדבר נקרא 'זרע לבטלה', ואנו מצווים להימנע מכך.

כשהאיבר נעשה קשה וזקוף (תופעה המכונה 'זקפה'), זהו זמן שבו לפעמים עלולים להרגיש קצת לחץ או מתח בגוף. חשוב להבין שזוהי תחושה זמנית בלבד והיא חולפת. זה קצת דומה לגלים בים – הגל מגיע, וכדי שלא יסחף אותך אתה פשוט מוריד את הראש, עד שהוא עובר מעליך. גם כאן, צריך קצת סבלנות וגבורה וזה יעבור, ממש כמו שזה בא.

ברגע שמגיע 'גל' כזה, כדאי להסיח את הדעת ולהתעסק בדבר אחר – לקרוא משהו מעניין, לצאת להליכה, להתרכז בלימודים, לדבר עם חבר או כל פעולה אחרת שתעזור לך לעבור את ה'גל' הזה בקלות (כמובן, אם משהו כואב או מציק ולא עובר אחרי זמן מה, אפשר וחשוב לדבר עם מישהו – הורה או רופא – ולבקש עזרה).

יש כל מיני מצבים שבהם האיבר עלול להתקשות, כשקמים בבוקר או במהלך היום, גם בלי שעשית משהו מיוחד. מראות לא צנועים או מחשבות לא צנועות עלולים גם הם לגרום לאיבר להתקשות. זה טבעי, לא צריך להיבהל, כדאי פשוט להסיח את הדעת ולא לגעת באיבר, כמו שכתבנו לך קודם.

אם מסיבה כלשהי גרמת לנוזל הזרע לצאת, הכי הכי חשוב – לא להילחץ ולא לקחת את זה קשה מדי. תשובה היא מתנה גדולה שהעניק לנו ה' בחסדו כדי שנוכל להשתפר ולהתקדם גם אם טעינו ולא הצלחנו. ה' העניק לנו באהבתו את מתנת התשובה כי הוא מכיר אותנו הכי טוב ויודע אילו אתגרים מציב לנו הגוף. ה' אוהב אותנו, והוא ללא ספק רוצה שגם אתה תשמח, ושתהיה תמיד מלא בתקווה, באהבה ובאמונה בכוחות הגדולים שלך.

חשוב שתדע כלל נוסף שחכמים לימדו אותנו שקשור בנושא שמירת הברית: "מרעיבו שבע, משביעו רעב". הכוונה היא שדווקא האיפוק וההתגברות על הדחף מעניקים לנו תחושת רגיעה ושלווה לאורך זמן.

אם לא נכנעים לדחף הרגעי, הגל עובר. אם לעומת זאת מתפתים ונכנעים לדחף, אז לאחר זמן מה הוא שוב חוזר, ואף נעשה חזק יותר.

הדבר הזה דומה מעט לתחושת גירוד של עקיצה או פצע; הדחף לגרד מציק, אך הגירוד בדרך כלל רק גורם לתחושה להתחזק, ולא פותר אותה. דווקא ההתגברות על הדחף לגרד פותרת את הבעיה בטווח הארוך. בקיצור: בשונה ממה שאולי נראה במבט ראשון, כניעה לדחף לא מעלימה אותו, אלא דווקא מעצימה אותו! לכן כדאי לך להתאמץ  עכשיו כדי שיהיה לך קל יותר בהמשך.

מאמר קודםמה זה קרי לילה?
מאמר הבאלמה ממתינים הרבה שנים?
מערכת
יחזקאל שטלצר - מנהל ארגון 'שמור עיניך'. מומחה בעבודה עם נוער בסיכון. מחבר ספרים בתחום החינוך וההתבגרות (ממנהלי האתר) / הרב ליאור לביא: חבר ארגון 'מרכז הלכה והוראה', מלמד, מרצה וכותב בנושאי הלכה, אמונה, התבגרות וחינוך ופרסם ספרים ומאמרים בנושאים אלה (ממנהלי האתר)