מה זה פגיעה מינית ואיך נזהרים ממנה?

לפעמים בגלל סקרנות או בגלל כל מיני סיבות אחרות, אולי יהיו אנשים שאתה מכיר או לא מכיר, שירצו לעשות כל מיני דברים שקשורים בגוף שלך או בגוף שלהם. למשל: הם עלולים לבקש ממך שתראה להם חלקים אישיים בגוף שלך, או שתיתן להם לגעת בך במקומות צנועים ואישיים (באיבר הברית, או בכל מקום אישי אחר בגופך). לפעמים הם עלולים גם לבקש שאתה תיגע בהם באותם מקומות.

לא משנה בכלל מה הסיבה שהם מבקשים את הדברים האלה; חשוב מאוד שתדע שהמעשים האלה אסורים! אסור לאף אחד לבקש ממך בקשות כאלה! חשוב מאוד שתשמור על עצמך היטב מפני מי שרוצה לפגוע בך או לנצל אותך.

לא משנה בכלל אם מי שביקש ממך את הדברים האלה הוא נער בן גילך או מבוגר, אדם זר, חבר או קרוב משפחה, רב או מורה, איש או אישה, אסור לאף אחד בעולם לעשות לך מעשים כאלה.

גם אם אותו אדם מציע לך כסף או כל מתנה אחרת תמורת מעשים כאלו, או שהוא מאיים עליך שאם תספר על מעשה שכבר עשה לך הוא יפגע בך או במישהו שאתה אוהב – זה לא משנה בכלל! מה שהוא עושה אסור, ואסור לתת לו לעשות את זה.

במיוחד אם אתה נמצא עכשיו בפנימייה או מתכוון ללכת לפנימייה, חשוב מאוד שתזכור את הדברים האלה טוב טוב: לא לגעת בשום אופן במקומות אישיים של אחרים, וגם לא לתת לאף אחד לגעת בך בצורה שלא מתאימה ולא נעימה לך (גם אם נראה לך שזה נעים – תדע שזה אסור).

אם קרה לך דבר כזה, אל תתבייש לספר למישהו שאתה סומך עליו. חשוב להפסיק את הדבר הזה בהקדם האפשרי.

מאמר קודםלמה צריך תכנות סינון?
מאמר הבאכשמישהו רוצה לפגוע בך
מערכת
יחזקאל שטלצר - מנהל ארגון 'שמור עיניך'. מומחה בעבודה עם נוער בסיכון. מחבר ספרים בתחום החינוך וההתבגרות (ממנהלי האתר) / הרב ליאור לביא: חבר ארגון 'מרכז הלכה והוראה', מלמד, מרצה וכותב בנושאי הלכה, אמונה, התבגרות וחינוך ופרסם ספרים ומאמרים בנושאים אלה (ממנהלי האתר)