ראיתי סרטים עם דברים ממש קשים (אלימים) ואני לא מצליח להוציא אותם מהראש. איך אפשר לנקות את המחשבה? —שהם

תשובה:

שלום שוהם היקר ותודה על כך שפנית אלינו,

אתה מתאר חוויה שהרבה שותפים אליה;

נחשפת לסרטונים עם תמונות קשות שמלוות אותך וקשה לך להוציא אותן מהראש.

אז יש לי בשורות טובות בשבילך ובשורות פחות טובות: הבשורות הטובות הן שהדברים הקשים שראית לאט לאט ישקעו, העוצמה שלהם תיחלש והם יישארו זיכרון עמום מהעבר.

הבשורות הפחות טובות הן שיכול להיות שזה ייקח קצת זמן.

בינתיים, חשוב להתנקות מכל קשר לדברים האלה באופן מוחלט! לא לחזור לראות אותם, ולא לראות דברים דומים, קשים יותר או קשים פחות.

אחרי שרואים משהו קשה, לאחר שנרגעים קצת, יש דחף לחזור לראות את זה שוב; אולי בגלל שזה מרגש, ומסקרן ומפחיד. אבל ככל שרואים יותר, כך גם נשחקים ומחפשים דברים קשים יותר והראש נהיה מעוות ומזוהם.

אז ממש עכשיו ומיד, תתרחק מהזבל הזה כמו מאש; תסנן את הסמרטפון והמחשב אם הם עדיין לא מסוננים ותאמין לי שאחרי שבוע, מקסימום חודש, אם לא תזין את המחשבות האלה, הם ישקעו וכמעט ייעלמו.

אם אתה מרגיש אחרי זמן כזה ואחרי הפסקה בצפייה שהדברים שראית עדיין מציקים לך ורודפים אותך, נשמח להפנות אותך הלאה לטיפול שיוכל לסייע לך.

נשמח לעמוד לשירותך תמיד,

מאמר קודםעצות לשמירת הברית
מאמר הבאתפסתי את אחי הקטן
מערכת
יחזקאל שטלצר - מנהל ארגון 'שמור עיניך'. מומחה בעבודה עם נוער בסיכון. מחבר ספרים בתחום החינוך וההתבגרות (ממנהלי האתר) / הרב ליאור לביא: חבר ארגון 'מרכז הלכה והוראה', מלמד, מרצה וכותב בנושאי הלכה, אמונה, התבגרות וחינוך ופרסם ספרים ומאמרים בנושאים אלה (ממנהלי האתר)