מה תפקיד איבר המין ואיך הוא בנוי?

כמו לכל הבנים, גם לך יש איבר מין זכרי, נכנה אותו 'איבר הברית' (כי בו נעשית מצוות ברית המילה). יש המכנים אותו בשם 'פין'. באיבר הזה יש שני חלקים שחשוב שתכיר: האיבר עצמו, שדרכו גם מתפנים, ומתחתיו – האשכים.

בשלב הזה, כשכוח ההולדה מתעורר בגוף, מתחילות גם לגדול שיערות מסביב לאיבר הברית. זה אומר שהגוף שלך עובד מצוין והוא מתכונן לזמן שבו יוכל למלא את התפקיד שלו. גם אם עדין לא הגעת לשלב הזה, זה בסדר גמור. לכל אחד יש קצב התפתחות משלו.

האשכים הם שני עיגולים כדוריים, שנמצאים מתחת לחלק עור של הגוף שנקרא 'שק האשכים'. האשכים עדינים ורגישים מאוד, וצריך להיזהר שלא ייפגעו, כי זה עשוי להיות כואב.

האשכים הם מעין 'בית חרושת קטן'. בבית החרושת הזה מיוצרים בערך מגיל 13 המוני חלקים קטנטנים שכבר הזכרנו, שנקראים 'זרעונים'. הזרעונים יוצאים מהגוף כשהאיבר קשה מהפתח שנמצא בקצה איבר הברית. הם יוצאים בתוך נוזל לבנבן או שקוף וקצת סמיך שנקרא 'נוזל הזרע', שתפקידו ליצור את הסביבה שתאפשר לתאי הזרע לשרוד מחוץ לגוף.

כל זרעון קטנטן יכול בעזרת ה' להביא להיווצרות של תינוק, כאשר הוא יפגוש בחלק שנמצא בגוף האישה, שנקרא 'ביצית'. זה מדהים ממש שדבר קטן כל כך יוצר אדם מפותח ומורכב כל כך! כן, גם אתה נוצרת כך!

מאמר קודםלמה היצר מתעורר עכשיו?
מאמר הבאמה זה קרי לילה?
מערכת
יחזקאל שטלצר - מנהל ארגון 'שמור עיניך'. מומחה בעבודה עם נוער בסיכון. מחבר ספרים בתחום החינוך וההתבגרות (ממנהלי האתר) / הרב ליאור לביא: חבר ארגון 'מרכז הלכה והוראה', מלמד, מרצה וכותב בנושאי הלכה, אמונה, התבגרות וחינוך ופרסם ספרים ומאמרים בנושאים אלה (ממנהלי האתר)