למה צריך תוכנות סינון? מה, אנחנו לא מאמינים שנתגבר ולא נסתכל?

קודם כול, לפעמים עלולים להגיע לדברים כאלה בלי שרצינו ובלי שהתכוונו; ממש כמו ללכת ברחוב וליפול לבור שלא ראינו. לכן אנחנו מכסים מראש את ה'בורות' האלה שיש באינטרנט, כדי שלא ניפול לתוכם בטעות. מעבר לכך, בעזרת הסינון אנחנו זורקים מהבית ומהמכשיר את כל הדברים המקולקלים שיש באינטרנט. ממש כמו שאנחנו זורקים מהבית את האשפה. גם אם אנחנו יודעים שלא נאכל בטעות זבל, מי רוצה שיהיה לו זבל בבית??

גם אם אין לכם בבית אינטרנט, או שיש לכם אינטרנט מסונן, זה לא אומר שאתם מוגנים לגמרי. בעולם שלנו הסיכוי להיחשף לדברים לא טובים באינטרנט גדול אם לא נזהרים מאוד. זה יכול לקרות בגלל חבר או מישהו אחר שהראה לך משהו לא צנוע במכשיר שיש בו אינטרנט; זה יכול לקרות גם בגלל שהגעת לדברים כאלה פעם אחת במקרה. לא משנה איך זה קרה, מה שחשוב הוא שתדע לעצור את זה בזמן ולדאוג לכך שזה לא יקרה בפעם הבאה.

לעצור בזמן

אם אתה מרגיש שיש לך הרגל שקשה לך להשתחרר ממנו שקשור לנושאים שכתבנו עליהם – שמירת הברית, שמירת העיניים או האינטרנט – חשוב שתדע שיש מה לעשות ושיכולים לעזור לך. כדאי שתדבר על כך עם מישהו שאתה מכיר וסומך עליו – אבא, אימא, הרב שלך, מורה או כל אדם אחר, והם כבר ידריכו אותך ויעזרו לך.

חשוב לעצור הרגלים כאלה בזמן ולא לתת להם להפוך לטבע. גם אם אתה קצת מתבייש, חשוב לדבר על זה ולא לשמור את זה בבטן. אם מצליחים להפסיק בזמן, אפשר לחזור למצב הטבעי והבריא שהיה לפני שההרגל הזה נוצר. תזכור שאתה לא לבד ויש עוד נערים רבים שמתמודדים ושהצליחו להיחלץ מהרגלים כאלה על ידי סיוע שקיבלו מהאדם הנכון בזמן הנכון.

מאמר קודםלמה צריך לשמור על העיניים?
מאמר הבאמהי פגיעה מינית?
מערכת
יחזקאל שטלצר - מנהל ארגון 'שמור עיניך'. מומחה בעבודה עם נוער בסיכון. מחבר ספרים בתחום החינוך וההתבגרות (ממנהלי האתר) / הרב ליאור לביא: חבר ארגון 'מרכז הלכה והוראה', מלמד, מרצה וכותב בנושאי הלכה, אמונה, התבגרות וחינוך ופרסם ספרים ומאמרים בנושאים אלה (ממנהלי האתר)