למה צריך לחכות כל כך הרבה שנים?

שמירת הברית היא הגנה על כוח ההולדה שטמון בזרע, על ידי המתנה בסבלנות לזמן שבו נוכל להשתמש בכוח הזה.

בעבר גיל הנישואים היה מוקדם יותר מהיום, ובדרך כלל היה קרוב לגיל ההתבגרות. כיום תנאי החיים השתנו, וצריך לעשות כל מיני דברים לפני שמתחתנים: ללמוד תורה, לסיים לימודים, להגיע לבגרות נפשית וליכולת לקבל אחריות על משפחה – יכולת שכוללת הרבה דברים, אבל בעיקר פיתוח של תכונות כמו סבלנות, הקשבה, אחריות ועוד.

השינוי הזה מאחר קצת את הזמן שבו תוכל להשתמש בכוח ההולדה שקיים בך, להתחתן ולהביא לעולם ילדים. אבל לפרק הזמן הנוכחי בחייך יש יתרון גדול.

השמירה על כוח ההולדה בשלב הזה של חייך מחשלת אותך ובונה בך את כוחות הרצון והגבורה. המילה גבר קשורה למילה גבורה. להיות גיבור אמתי זה להתגבר לפעמים על כל מיני דברים שמושכים אותך ומפתים אותך. זה אומר שיש דברים שאנחנו לא עושים, ושיש לנו גם כוח להתגבר ולהתאפק.

בחירה נכונה ברגע של התמודדות מרוממת אותך ומחזקת את העוצמה שבך.

כשמתגברים על אתגר מרגישים תחושה מדהימה, שדומה קצת להעפלה לפסגת הר גבוה ותלול. כשאתה עומד בפסגת ההר, מביט על הדרך שעברת ונושם את האוויר הצלול, הלב שלך מתמלא שמחה ותודה על המשימה שהצלחת לעמוד בה.

גם אם הגעת לגיל ההתבגרות, זה לא אומר בהכרח שכבר עכשיו תיתקל בקשיים או בהתמודדויות שתיארתי.

מה שחשוב הוא לדעת את הגישה הנכונה לכל ההתמודדות הזאת, בכל שלב שהיא תגיע. לאורך החיים, בכל יום ניצבות בפנינו הזדמנויות רבות לטפס ולהעפיל אל פסגות חדשות בתחומים רבים. כל יום והאתגר שלו, כל יום והעלייה שלו. הגבורה לבחור נכון בכל יום מחדש והגבורה להתקדם גם אם יש ירידות היא סוד ההצלחה בכל תחום, וכך גם בנושא הזה.

מאמר קודםמה זה 'שמירת הברית'?
מאמר הבאלמה צריך לשמור על העיניים?
מערכת
יחזקאל שטלצר - מנהל ארגון 'שמור עיניך'. מומחה בעבודה עם נוער בסיכון. מחבר ספרים בתחום החינוך וההתבגרות (ממנהלי האתר) / הרב ליאור לביא: חבר ארגון 'מרכז הלכה והוראה', מלמד, מרצה וכותב בנושאי הלכה, אמונה, התבגרות וחינוך ופרסם ספרים ומאמרים בנושאים אלה (ממנהלי האתר)