לנשו"ם – טכניקה מדהימה לשליטה עצמית

2189
0

הכלי הזה, הוא שיטה נהדרת לזהות את המצב  שבו אנחנו נמצאים כרגע וליצור תגובה שקולה וחיובית, מבלי להיסחף אחרי דחף רגעי שמתעורר בעקבות פיתוי.

הכלי הזה, בדומה לכלי הקודם (עכב"ר) הוא שיטה נהדרת לזהות את המצב  שבו אנחנו נמצאים כרגע וליצור תגובה שקולה וחיובית, מבלי להיסחף אחרי דחף רגעי שמתעורר בעקבות פיתוי.

הרעיון הוא כזה: כל נפילה מתחילה בצורה הדרגתית, מהדחף הכללי ועד לנפילה עצמה.

הכלי הזה מסייע לעצור בזמן את 'הטייס האוטומטי', שמוביל אותך פעם אחר פעם להתרסקות.

לצעדים הללו אנחנו קוראים לנשו"ם, ראשי תיבות של:

לוקחים צעד לאחור ומתבוננים,

נושמים עמוק כמה פעמים,

שואלים בכנות: מה אני באמת רוצה?

ואז –

מגיבים בצורה בריאה.

נתחיל עם ה-ל' בלנשו"ם: לוקחים צעד לאחור ומתבוננים.

בזמן שהדחף עולה בפנים, כדאי מאוד 'לקחת צעד לאחור', להתבונן במצב בשלווה, לחשוב ולזהות מה באמת קורה לי עכשיו: מה אני באמת מרגיש כאן? אילו מין מחשבות מציפות אותי? איך הגוף שלי מרגיש כרגע?

אחרי שלקחת צעד לאחור והתבוננת במצב, ההרגשה עדיין לא יציבה והדחף עדיין חזק מאוד. לכן חשוב לעשות את הצעד הבא: נושמים עמוק כמה פעמים באטיות. זה מאפשר לך להתרכז ולהירגע. עצום את העיניים ותרגיש את הריאות מתמלאות לאט-לאט באוויר, ואז שחרר.

זה מוביל אותנו לצעד הבא – ה-ש' בלנשו"ם. שואלים בכנות: מה אני באמת רוצה? זה יעזור לך להתחבר לשאיפה האמתית שלך – מה שאתה באמת רוצה ומקווה להשיג בטווח הארוך.

ואז – מגיבים בצורה בריאה. זו ההחלטה שלך – לוותר או לא.

כשאתה לוקח צעד לאחור ומתבונן, נושם עמוק כמה פעמים, ושואל: "מה אני באמת רוצה?" – התרחקת מהסיכון של תגובה אוטומטית. במקום זה, הגעת לעמדה שבה תוכל לעשות בחירה אמתית – בהתאם למה שאתה באמת רוצה. האם זה אומר שאתה יכול לבחור ליפול? בעיקרון כן. אבל העובדה שאתה עושה את התהליך הזה אומרת הרבה על הרצון האמתי שלך.

הכלי הזה, הוא שיטה נהדרת לזהות את המצב  שבו אנחנו נמצאים כרגע וליצור תגובה שקולה וחיובית, מבלי להיסחף אחרי דחף רגעי שמתעורר בעקבות פיתוי.